top of page
RadiantVoids-129_edited_edited_edited.png
Vacancy

Credit: Artificial landscape 2.0 @Koelhuis by Elsemarijn Bruys during DDW 2023. Photo: Anna Odulinska

stagiair(e) Marketing & Events
(4-5 dagen per week)

Functieomschrijving

Ben jij een enthousiaste en proactieve student die op zoek is naar een stageplaats om je marketing- en eventvaardigheden te ontwikkelen in een snel veranderende, groeiende, creatieve en internationale omgeving waar je veel kunt leren? Heb je een passie voor cultuur, kunst, evenementen en ‘experiences’? Ons team is op zoek naar jou!

Dit is een unieke kans om brede ervaring op te doen van de verschillende aspecten van marketing, communicatie en evenementenproductie. Concrete Culture heeft haar kantoor in het Katoenhuis, een voormalige katoenmagazijn in het M4H gebied in Rotterdam.

​We zijn op zoek naar een stagiair om ons team te ondersteunen bij de uitvoering van  marketing- en communicatieactiviteiten voor Concrete Culture voor de locaties Katoenhuis Rotterdam en Koelhuis Eindhoven (Locaties die we via Concrete Culture managen), evenals de productie voor verschillende projecten voor klanten.

 
Wat we te bieden hebben:
  • Internationale omgeving - werk in een inspirerende omgeving met mensen van verschillende culturen en achtergronden.

  • Inspirerende projecten - bekijk de Concrete Culture website, de Katoenhuis Rotterdam en de Koelhuis Eindhoven Website (onze locaties) om een idee te krijgen van ons werk. Onze Concrete Culture klanten variëren van culturele instellingen tot overheidsorganisaties en bedrijven.

  • Begeleiding van een van onze senior teamleden - we hebben een platte hiërarchie binnen de organisatie, en je zult nauw samenwerken met alle leden van het team, zodat je kunt leren van een diverse groep professionals.

  • Een stagevergoeding - gebaseerd op je ervaring en opleidingsniveau (ergens tussen de 300-450 euro).

  • Veel ambitie en enthousiasme - we zijn een klein maar groeiend team vol energie en motivatie om onze organisatie en locaties naar het volgende niveau te tillen.

Over Concrete Culture

Concrete Culture benut de kracht van kunst, cultuur en technologie binnen (historische) locaties en gebiedsontwikkelingen om sociaal maatschappelijke impact te maken, plekken te verrijken, gemeenschappen te versterken, talent te ontwikkelen en gentrificatie tegen te gaan. Dat doen wij vanuit Katoenhuis, ons kantoor in het hart M4H Rotterdam.


Concrete Culture’s projecten zijn onder andere Koelhuis Eindhoven (in het voormalige Campina Vrieshuis) en Katoenhuis Rotterdam (een 5.500m2 voormalige katoenopslag in het hart van Rotterdams’ makersdistrict M4H). Beide hubs richten zich op Immersive Experiences (IX) en bieden naast tentoonstellings- en evenementenruimtes, studio's en werkfaciliteiten voor kunstenaars, techneuten en makers. Door diverse kunstenaars, technologen en makers onder één dak te brengen, ondersteunen onze initiatieven makers en ontwikkelaars in onderzoek, experiment en presentatie van immersieve ervaringen en draagt het bij aan de groei van de immersieve (technologie)sector in Nederland.

We zoeken iemand met:
  • Een Bachelor studie (HBO/WO) in of gerelateerd aan (Digitale) Marketing & Communicatie, Journalistiek, PR, Eventmanagement.

  • Beschikbaarheid voor minimaal 4 dagen per week voor 4-6 maanden.

  • Beheersing van zowel Engels als Nederlands zijn een vereiste.

  • Ervaring met het creëren van content, managen van Social Media en/of het maken van foto’s of video's is een pré.

  • Software-ervaring:

  • Ervaring met het Microsoft Office pakket, inclusief Excel en PowerPoint

  • Ervaring met de Adobe Creative Cloud en/of andere ontwerpsoftware is een pré

  • Gevestigd in de regio Rotterdam. Je bent bereid om te reizen tussen onze venues en andere (klant)locaties. Reiskosten kunnen worden vergoed.

 
Het is een “match made in heaven” wanneer je:
  • Je een hands-on, proactieve en servicegerichte houding hebt, leergierig en resultaatgericht bent. Je eenvoudige repetitieve taken met hetzelfde enthousiasme uitvoert als meer creatieve en complexe taken.

  • Je creatief bent en buiten de gebaande paden kan denken, maar dat je er niet van weerhoudt om goed georganiseerd, nauwkeurig, productief en betrouwbaar te zijn.

  • Het hoofd koel houdt in een snel veranderende omgeving waar multitasking, prioriteiten stellen en tijdsmanagement van essentieel belang zijn.

  • Je in oplossingen denkt in plaats van problemen.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden hebt - je moet goed zijn in het communiceren met een breed scala aan mensen.

  • Je beschikbaar bent vanaf september 2024.

Om je te helpen je vaardigheden te ontwikkelen, omvat deze stage een verscheidenheid aan taken:
  • Content creëren voor diverse deliverables (o.a. rapporten, pitch decks, persberichten, social media posts).

  • Uitvoeren van de Social Media kalender, monitoren van de effectiviteit van communicatie-uitingen, en inboxmanagement, onder toezicht van een senior teamlid.

  • Het uitvoeren van updates van webcontent.

  • Assisteren bij het organiseren en beheren van evenementen (zowel B2B als B2C), het verhuren van onze locaties voor events en video-opnames. Je behandelt inkomende vragen, ondersteunt bij het plannen van evenementen en bent op locatie om de activiteiten uit te voeren. Het is een van A tot Z functie waarbij je het evenement van aanvraag, planning, tot oplevering op de dag zelf en de follow-up meemaakt.

  • Het beheren en onderhouden van positieve relaties met belangrijke leveranciers die betrokken zijn bij de totstandkoming van het evenement.

  • Eventmanagement; klanten/gasten ontmoeten en begroeten, optreden als centraal contactpunt gedurende het event en tegelijkertijd alle leveranciers coördineren om ervoor te zorgen dat de klant/gast een succesvol evenement heeft op locatie.

bottom of page